FANDOM

Madagaskar (film animowany, familijny)
Świat/Studio które to stworzyło DreamWorks
Postacie/rzecz Alex lew, Gloria hipopotam, Nelman żyrafa, Marti zebra, pingwiny: Skipper, Riko, Kowalski, Szeregowy, Lemur katta król julian, Maurice placzak madagaskarski, Mort lemurek myszaty, postaci tła.
Popularne/ularna też w: Stany zjednoczone, Ameryka, Polska
Inne nazwy madagascar
Madagaskar (ang. Madagascar) – pełnometrażowy film animowany z 2005 roku, wyprodukowany przez wytwórni DreamWorks. Opowiada o czwórce zwierząt z zoo w nowojorskim central parku, które nagle znajdują się na wolności w tropikalnej dżungli i muszą stawić czoła życiu, jakie dotąd tylko sobie wyobrażały, ale nigdy go nie zasmakowały. Film zawiera dowcipne odniesienia do wielu znanych filmów i programów telewizyjnych, w tym także do dwóch sztandarowych produkcji studia DreamWorks: American beauty oraz Shreka, jego kontynuacja Madagaskar 2 pojawiła się 3 lata później, trzecia część Madagaskar 3 7 lat później, czwarta i ostatnia część Madagaskar 4 wyświetlona będzie w 2014 roku.

FabułaEdytuj

Cztery pingwiny chcą uciec z nowojorskiego zoo i kopią tunel na Antarktydę, „gdzie lód jest zimny, a kobiety gorące”. Wychodzą na powierzchnię w zagrodzie zebry Marty'ego, który po rozmowie z nimi również nabiera ochoty, by trafić do swego naturalnego środowiska. Niedługo po tym na wolność wydostają się zarówno pingwiny, jak i Marty, oraz jego przyjaciele: hipopotamica Gloria, żyrafa Melman i lew Alex, a także dwa szympansy. Wywołuje to w mieście wielkie zamieszanie. Ludzie boją się szczególnie lwa, który jednak trzymany od wczesnego dzieciństwa w niewoli nie wykształcił w sobie instynktu łowcy i nie był groźny. W końcu zwierzęta zostały wyłapane i wskutek protestów ekologów podjęto decyzję o odstawieniu ich do rezerwatu przyrody w Kenii. W wyniku wypadku na morzu trafiają jednak na Madagaskar. Zwierzęta muszą nauczyć się nowego życia. W szczególnie trudnej sytuacji jest Alex, który nie jest w stanie odżywiać się trawą, a początkowo nie ma pojęcia skąd wziąć steki. Gdy cała czwórka poznaje prawdę nadchodzi dla ich przyjaźni okres ciężkiej próby...

Twórcy filmuEdytuj

  • Reżyseria: Eric Darnell, TomMc'Grath
  • Scenariusz: Eric Darnell, TomMc'Grath, Billy Frolick, Mark Burton
  • Muzyka: Hans Zimmer
  • Kierownik artystyczny: Kendal Cronkhite

Wyginam śmiało ciałoEdytuj

Pioenka wykorzystywana w filmie madagaskar,

"Wyginam śmiało ciało" to piosenka z filmu animowanego Madagaskar, śpiewana przez fikcyjną postać króla lemurów, Juliana. W rzeczywistości wykonuje ją Jarosław Boberek, a słowa do niej napisał Marek Robaczewski. Piosenkę można usłyszeć w czasie prezentacji lemurów w filmie, a także w czasie napisów końcowych.

Krótko po premierze filmu piosenka ta była grana w kilku stacjach radiowych o profilu młodzieżowym, a w trzy miesiące po premierze filmu piosenka została już ściągnięta ponad 100 tysięcy razy w serwisie internetowym Strefa MP3 wp.pl.

Wielu krytyków uznało piosenkę za najbardziej wpadający w pamięć fragment filmu. Oryginalna wersja piosenki, I Like to movie it, została wydana w 1994 roku przez duet wykonujący muzykę house, Reel 2 Real. W filmie wykonuje ją Sacha Barton Cochen.